T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
SAMSUN / CANİK - Türk Telekom Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

HALKLA İLİŞKİLER VE ORGANİZASYON HİZMETLER ALANI

07-02-2024

DALLAR

01) Halkla İlişkiler Dalı

02) Müşteri Temsilciliği Dalı

03) Kamuoyu Araştırmacılığı Dalı

04) Fuar Organizasyonu Dalı

05)Organizasyon Sorumlusu Dalı

 

ALANIN AMACI:

 

Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri alanı, ülkemiz sanayisinin son yıllarda ulaştığı boyut ve ürünlerin dolaysız yoldan tüketiciye ulaştırma çabası, Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri sektörünün gelişimini de beraberinde getirmiştir. Sektörün, turizm, servis, reklam, pazarlama, vb sektörler ile de ilişkisi bulunmaktadır. Bu sektördeki iş gücünün çok yönlü ve yüksek seviyede olmasını zorunlu kılmaktadır. Bu sektördeki eleman ihtiyaçları üniversite çeşitli bölümlerinden mezun kişiler tarafından karşılamaktadır. Ancak özellikle ara kademedeki elemanlar, mesleki ve teknik eğitim kurumlarında kısa veya uzun süreli programlarla yetiştirilmektedir.

Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri alanında; Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri uygulamalarında yer alan meslek elemanlarını sektörün ihtiyaçları, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazanmış nitelikli kişiler olarak yetiştirmek amaçlanmaktadır.

 

BU ALANDAKİ MESLEKLER:

 

Halkla İlişkiler Elemanlığı, Müşteri Temsilciliği, Kamuoyu Araştırmacılığı, Organizasyon Sorumluluğu, Fuar Organizasyonu Sorumluluğu

 

 

 

1-HALKLA İLİŞKİLER ELEMANI

Tanımı

Özel ya da tüzel kurum ve kuruluşlarda; kurumu tanıtma, kurumun çalışmaları ve kurum hakkında çevrede olumlu izlenimler oluşturabilecek ilişkileri kurma ve bu amaçla gerekli faaliyetleri planlanma, geliştirme ve yürütme bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir

Görevleri

Etkili iletişim kurmak,

Türkçeyi doğru konuşmak,

Mesleğine ait teknolojik araçları etkili kullanmak,

Mesleki yazıları yazmak,

Araştırma yapmak,

Planlama yapmak,

Halkla ilişkilerde sözlü iletişim araçlarını kullanmak,

Halkla ilişkilerde görsel iletişim araçlarını kullanmak,

Basınla ilişkileri yürütmek,

Halkla ilişkilerde organizasyon faaliyetlerini yürütmek,

Sponsorluk faaliyetlerini yürütmek,

Halkla ilişkiler ve tanıtım kampanyaları yapmak,

 

 

 

2-MÜŞTERİ TEMSİLCİSİ

Tanımı

Şirketleri müşterilere, müşterileri şirketlere tanıtan, müşterilerle olumlu ilişkiler geliştirilmesini sağlamak için gerekli çalışmaları yürütme bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir.

Görevleri

 

Reklamla ilgili araştırma yapmak,

Reklamla ilgili planlama yapmak,

Yazılı basında yaratıcı çalışmalar yapmak,

Görsel ve işitsel medyada yaratıcı çalışmalar yapmak,

Medya takibi yapmak,

Ürün ve hizmet tanıtımı yapmak,

İşletme ve piyasa şartlarını araştırmak,

Müşteri ile etkili iletişim kurmak,

Türkçeyi doğru konuşmak,

Telefonla etkili iletişim kurmak,

Mesleğine ait teknolojik araçları etkili kullanmak,

Reklam-tanıtım ve pazarlama çalışmalarında yer almak,

 

Sonucu değerlendirmek,

-KAMUOYU VE PİYASA ARAŞTIRMACISI

Tanımı

Toplumun öngördüğü araştırılmaya değer sosyal ve ekonomik konularla, müşterilerden gelen talep doğrultusunda bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak sonuca ulaşılmasını sağlama bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir.

 

Görevleri

 

Hedef kitleyi belirlemek

Araştırma planı hazırlamak

Kaynak taramak ve gözlem yapmak

Görüşme tekniklerini uygulamak

Soru hazırlamak

Anket uygulamak.

Verileri değerlendirmek

İstatistik yapmak

Araştırma raporu hazırlamak

Etkili iletişim kurmak

Türkçeyi doğru konuşmak

Mesleğine ait teknolojik araçları etkili kullanmak

Sonucu değerlendirmek.

10-03-2020

 

4-FUAR ORGANİZASYONU SORUMLUSU

Tanımı

Ulusal ve uluslar arası fuar organizasyonlarda temel düzeyde araştırma yapma, proje geliştirme, tanıtım, satış, uygulama ve değerlendirme aşamalarında görev alabilecek nitelikli kişidir.

 

 

Görevleri

 

Hedef kitleyi belirlemek

Araştırma planı hazırlamak

Zamanı belirlemek

Mekânı belirlemek

?? Etkinliklerini tasarlamak

Görüşmeleri yapmak

Maliyet hesabı çıkarmak

Tanıtım ve pazarlama yapmak.

Ekip oluşturmak

Yardımcı hizmetleri temin etmek

Mekânı düzenlemek

Süsleme yapmak

Etkili iletişim kurmak.

Mesleğine ait teknolojik araçları etkili kullanmak

Sonucu değerlendirme

 

5-ORGANİZASYON SORUMLUSU

Tanımı

Organizasyonlarda düzenleme sürecini takip etme, temel düzeyde proje geliştirme, mekân düzenleme ve süsleme, yardımcı hizmetleri temin etme bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir.

 

Görevleri

 

 

Hedef kitleyi belirlemek,

Araştırma planı hazırlamak,

Konsept belirlemek,

Zamanı belirlemek,

Mekânı belirlemek,

Organizasyon etkinliklerini tasarlamak,

Görüşmeleri yapmak,

Maliyet hesabı çıkarmak,

Tanıtım ve pazarlama yapmak,

Ekip oluşturmak,

Yardımcı hizmetleri temin etmek,

Mekânı düzenlemek,

Süsleme yapmak,

Etkili iletişim kurmak,

Mesleğine ait teknolojik araçları etkili kullanmak,

Sonucu değerlendirmek,

 

 

 MESLEK ELEMANLARINDA ARANAN ÖZELLİKLER

 

Meslek elemanları, büro ortamında ve farklı mekânlarda çalışırlar. Yaygın ve yerel ölçekte faaliyet gösteren halkla ilişkiler ajansları, şirketlerin halkla ilişkiler ve müşteri temsilciliği birimleri, televizyon-gazete ve dergilerin halkla ilişkileri, bölümünde, reklam ajansları, kamuoyu ve piyasa araştırma şirketleri, firmaların çağrı merkezleri (call center), medya takip ajansları, turizm, pazarlama, organizasyon ve fuarcılık şirketleri, ticaret odaların her türlü etkinlik ortamlarında görev yaparlar. Büroda çalışanlar genellikle oturarak büro dışında çalışanlar ise sürekli hareket hâlinde çalışırlar. Meslek dalların özelliğine göre çok çeşitli kişi ve personeli ile iletişim içinde çalışırlar. Çalışma ortamları yapılan organizasyonun ve mekânın özelliğine göre farklılık göstermektedir.

Bu alandaki mesleklerde çalışmak isteyenlerin;

 

Yaratıcı ve meraklı,

Sezgisel zekâsı yüksek,

Dış görünüşüne özen gösteren

İyi iletişim kurabilen,

 

Görsel hafızası güçlü,

Problem çözebilen,

İkna yeteneği olan,

İyi gözlem yapabilen,

Hızlı karar alabilen,

Estetik duyguya sahip,

Ayrıntıları algılayabilen,

Dikkatli ve sabırlı,

Olaylar arasında neden-sonuç ilişkilerini görebilen,

Sabırlı, coşkulu ve enerjik olmaları gerekir.

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

 

Halkla ilişkiler ajanslarında, kamuoyu ve piyasa araştırma şirketlerinde yapılacak işin özelliğine göre bürolarda zaman zaman açık alanlarda da görev yaparlar. Organizasyon hizmetlerinde çalışanlar daha çok geniş mekanlarda ve sürekli kalabalık ortamlarda çalışırlar. Bu alanda eğitim alan kişiler; yaygın ve yerel ölçekte faaliyet gösteren halkla ilişkiler ajanslarda şirketlerin halkla ilişkiler ve müşteri temsilciliği birimlerinde; televizyon gazete ve dergilerin halkla ilişkiler bölümünde, reklam ajanslarında, kamuoyu ve piyasa araştırma şirketlerinde; firmaların çağrı merkezlerinde (call center), medya takip ajanslarında, turizm, pazarlaman şirketlerinde, ticaret odalarında, ulusal, uluslar arası ve yerel organizasyonlar düzenleyen işletmelerde, otellerde, tanıtım, pazarlama ve satış hizmetleri veren işletmelerde, seyahat ve konaklama hizmeti veren firmalarda iş bulabilirler. Bu alandaki mesleklerde çalışanlar diğer çalışanlar ile diyalog hâlinde çalışırlar. Ayrıca işin ve çalışılan firmanın özelliğine göre rutin seyahatler yapılabilir.

 

ÇALIŞMA ALANLARI VE  İŞ BULMA OLANAKLARI

 

Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri pek çok iş kolunu doğrudan ya da dolaylı olarak ilgilendirdiği için bu sektörde iş bulma olanakları oldukça geniştir. Bireylerin kendilerini sürekli geliştirmeleri ve yaratıcılıklarını kullanarak organizasyonların özelliklerine uygun mekânlar düzenlemeleri iş bulma ve işinde yükselme olanaklarını daha da genişletecektir.

Bu alanda eğitim alan kişiler; uluslar arası, ulusal ve yerel ölçekte faaliyet gösteren halkla ilişkiler ajanslarda, şirketlerin halkla ilişkiler ve müşteri temsilciliği birimlerinde, televizyon-gazete ve dergilerin halkla ilişkiler bölümünde, reklâm ajanslarında, kamuoyu ve piyasa araştırma şirketlerinde, firmaların çağrı merkezlerinde, medya takip ajanslarında, turizm, pazarlaman şirketlerinde, ticaret odalarında, seyahat ve konaklama hizmeti veren firmalarda iş bulabilirler.

Ulusal, uluslar arası ve yerel organizasyonlar düzenleyen işletmelerde, otellerde, tanıtım, pazarlama ve satış hizmetleri veren işletmelerde, açık, kapalı ve kalabalık ortamlarda, fuarlarda ve çeşitli eğlence firmalarında istidam edilirler.

 BÖLÜM HAKKINDA BİLGİLER

 

EĞİTİM SÜRESİ

   

 

    1. Alan programının toplam eğitim süresi, 9. Sınıftan sonra 3 öğretim yılı olarak planlanmıştır.Bu bölümde okutulan dersler yıllıktır ve bölümün öğrenim süresi 3 yıldır. Bölüm dersleri 10, 11 ve 12. sınıflarda okutulmaktadır. Öğrencilerimiz 12. sınıfta iki gün okulda eğitim görürken haftanın üç günü de işletmede beceri eğitimi (Staj) almak zorundalar.

    2. Eğitim süresinin okul, işletme ve bireysel öğrenme için ayrılmış dağılımı, Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri alanı haftalık ders çizelgesi, dersler ve modüller ile ilgili açıklamalarda belirtildiği gibi uygulanır.

 

 

AMAÇ

 

Bu program, günümüzde önemi gittikçe artmakta olan halkla ilişkilerin kamu ve özel sektöre en iyi şekilde eleman yetiştirilmesini amaçlamaktadır. Bu programın ders içeriğinde halkla ilişkilerde iletişim, halkla ilişkilerde ortam ve araçlar, davranış bilimleri, iknacı konuşma gibi uygulamayı gerektiren dersler yer almaktadır.

 

SUNULAN OLANAKLAR

 

 

Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri bölümünde öğrenim gören öğrencilerin temel öğrenme materyali ders ile ilgili modüllerdir. Derslerde bölümle ilgili modüller dışında sektörden yayınlar ve üniversitelerden sağlanan kaynaklardan da yararlanılmaktadır. Derslerde sunulan teorik bilgilerin yaşama aktarılması için uygulamalara da yer verilmektedir. Uygulamalarda öğrencilere ışık tutan kaynaklar ise sektörün yapmış olduğu halkla ilişkiler faaliyetleri, reklam kampanyaları, örnek broşür, afiş ve basın bülteni çalışmalarıdır.

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 05.01.2015 - Güncelleme: 07.02.2024 14:50 - Görüntülenme: 2960
  Beğen | 2  kişi beğendi